19 september 2024, 09:00

Eindelijk: de pumptrack gaat officieel open

Het is zover: woensdag 25 september gaat de pumptrack officieel open. Iedereen met of zonder crossfiets (BMX), mountainbike, stuntstepje, loopfiets, skates, longboard, skateboard en rolstoel is welkom.

Een pumptrack is een soort kruising tussen een BMX-baan en een skatepark: een aaneengesloten parcours met bulten en kombochten, die elkaar ritmisch opvolgen. In de regio was nog geen pumptrack, dus besloten initiatiefnemers Remko, Sebastiaan en Elwin hun best te doen voor een baan in Ridderkerk. Zo’n 3,5 jaar later is de pumptrack in het recreatiegebied langs rivier de Noord nabij de uitkijktoren aan de Ridderhaven klaar. De initiatiefnemers openen de pumptrack samen met wethouder Henk van Os.

• 14.30 uur: inloop en start
  • 15.00 uur: officiële opening
  • 15.15 uur: bijzondere demo van rijders, samen met gastrijders uit Ridderkerk
  • 15.45 uur: pumptrack open voor alle gebruikers
  • •17.00 uur: einde

We vragen deelnemers en belangstellenden zoveel mogelijk lopend of op de fiets te komen.

Bekijk ook