Blijf op de hoogte van het laatste nieuws
Ga via Instellingen naar push-notificaties, meld je aan en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en/of bekendmakingen!

Gezelligheid en teamspirit bij Monroe’s
Een fris en strak nieuw interieur, dat heeft Monroe’s Hairstudio sinds begin deze maand. De kapsalon aan de Koninginneweg was er hard aan toe volgens eigenaresse Raquel Hulspas. “Je herkent er niks van terug: eerst was het veel zwart-grijs, nu hebben we vooral een taupekleurig interieur.”
Hoewel aan de binnenkant van de kapsalon niets meer over is van het oude interieur, staat de karakteristieke Marilyn Monroe-pop nog steeds op het dak. “Mensen vragen mij weleens wanneer die eraf gaat. Dan zeg ik: niet”, lacht Raquel. “Ze heeft laatst zelfs een verfbeurt gehad.”
Naast de pop is de vrije en gezellige sfeer ook gebleven. “Een nieuwe collega zei in haar eerste week tegen mij dat we echt een team zijn. Ik vond het natuurlijk mooi om te horen, maar ik schrok er ook wel van. ‘Is dat niet de normaal dan?’, dacht ik. Zeker bij grote kapsalons ben je als medewerker gewoon een nummer. Hier is dat verre van het geval. Klanten zeggen weleens dat het hier zo gezellig is, dat we het leuk hebben onderling. Natuurlijk is het een vrouwenwereld en is er daarom zo nu en dan wel iets. Maar we hebben een open houding naar elkaar en zorgen ervoor dat onze emmer niet overloopt.”
Kleurbehandelingen
Raquel heeft de kapsalon vier jaar geleden overgenomen van oprichters Pico Forman en Ian Miller. “Zij zijn de kapsalon 41 jaar geleden gestart en ik ben hier 16 jaar geleden komen werken. Toen zij wilden stoppen, dachten ze aan mij voor de overname. Ik wist gelijk dat ik dat wilde.” De overname was middenin de coronaperiode. “Ik zou eerst partner worden voor twee jaar, maar dat hebben we uitgesteld omdat alles dicht was in die tijd. Maar gelukkig kon ik daarna gelijk goed van start.”
Met vijf medewerkers is Monroe’s een kapsalon voor het hele gezin. “We hebben voornamelijk vaste klanten. Het is een mooie mix, zo’n dertig procent van onze klanten is man. We hebben laatst wat wisselingen in het personeel gehad, dat levert meestal nieuwe klanten op. Zeker als we een jonge collega erbij krijgen, dan nemen ze vaak ook jonge klanten mee.”
“We kleuren veel, daar zijn we goed in.”
Naast een simpele was- en knipbeurt komen klanten voornamelijk voor grote kleurbehandelingen naar Monroe’s. “Watergolf en permanent? Dat doen we niet. We kleuren veel, daar zijn we goed in. We hebben op de kappersopleiding allemaal een specialisatie gekozen, maar hier kan iedereen alles. Zo kunnen we elkaar vervangen.”
Samenwerken
Kwaliteit en service, dat heeft Raquel met haar team hoog in het vaandel staan. “We volgen veel trainingen om kwaliteit te blijven leveren. Op school leer je wel knippen, maar met interne opleidingen kom je veel verder. En ik vind het belangrijk dat we allemaal enigszins dezelfde stijl aanhouden.”
Twee deuren verder is kapsalon De Oude Apotheek te vinden. Toch ziet Raquel het grote aantal kappers in de buurt niet als bedreiging. “We werken juist samen met De Oude Apotheek, tijdens onze acht weken durende verbouwing huurden we daar een paar stoelen. Dat ging heel goed. Waarom moet je concurrenten zijn? Je hebt toch je eigen klanten. Het is maar net hoe je ermee omgaat,” glimlacht ze.
Meer informatie
Kijk op de website van Monroe’s Hairstudio voor meer informatie.
Heeft u als ondernemer vragen aan de gemeente? Neem dan contact op met onze bedrijfscontactfunctionarissen Mieke Jochims-Schaap en Marianne Vogelenzang.
Wilt u maandelijks nieuws krijgen voor ondernemers? Stuur dan een e-mail naar ondernemen@ridderkerk.nl.
De kleine buurtwinkel waar de wijk samenkomt en grote, markante bedrijven. Starters met een creatief idee en ondernemers die onvermoeibaar doorzetten. Stuk voor stuk verrijken zij Ridderkerk met hun passie, ambacht en ondernemerszin. Zij geven Ridderkerk ‘smoel’. Hier leest u hun verhaal.