Wethouder Ton Overheid bracht vorige week dinsdag een bezoek aan het Taalcafé. Tijdens de Week van lezen en schrijven konden de deelnemers oud-Hollandse spelletjes spelen.

Het Taalpunt: voor wie lezen en schrijven niet vanzelfsprekend is

Ook in Ridderkerk wonen mensen die moeite hebben met de Nederlandse taal. Zij kunnen terecht bij het Taalpunt. Iedere dinsdag is van 13.00 tot 15.00 uur een inloopspreekuur in de bibliotheek in het gemeentehuis (Koningsplein 1).

Wie moeite heeft met de Nederlandse taal, heeft vaker hulp nodig bij alledaagse zaken.
Het gaat niet alleen om ouderen, maar ook jongeren kunnen hier veel moeite mee hebben. Deze groep wordt steeds groter.

Bij het Taalpunt in het gemeentehuis kunnen volwassen Ridderkerkers die geen inburgeringsplicht hebben zich aanmelden voor gratis cursussen taal, maar ook reken- en digitale vaardigheden.
Ook kunnen zij er terecht voor vragen en advies over cursussen en workshops op het gebied van basisvaardigheden. Tijdens een kennismakingsgesprek kijkt de medewerker van het Taalpunt bij welke organisatie iemand het beste kan aankloppen. Daarnaast is er hulp bij digitale regelzaken. Zoals hulp bij toeslagen aanvragen of een paspoort / rijbewijs aanvragen.

Meer informatie

Via taalpuntridderkerk@bibliotheekaanzet.nl kunt u het Taalpunt bereiken. Kijk op de website van de Bibliotheek Aanzet voor meer informatie over hulp bij digitale regelzaken.