Wethouders Edward Piena en Henk van Os deden ook mee aan een paar activiteiten.

Met sport en spel meer ‘thuis’ in Nederland

Vluchtelingen, statushouders en vrijwilligers uit Ridderkerk hadden vrijdag 13 september een gezellige middag met elkaar op het terrein van KCR Korfbal.

Stichting Present Ridderkerk organiseerde deze activiteit. Na het maken van een groepsfoto speelden de 35 deelnemers oud-Hollandse spellen en kregen ze workshops van de sportverenigingen. Leerlingen van het Farelcollege en vrijwilligers van Nedsoft hielpen hen daarbij. Wethouders Edward Piena en Henk van Os namen een kijkje bij de middag en deden ook mee tijdens een paar activiteiten.

Na het eindsignaal kregen de winnaars een medaille omgehangen. Cliënten van stichting De Overburen kwamen de deelnemers en vrijwilligers daarna trakteren op een pannenkoekenbuffet, gebakken door leerlingen van het Farelcollege.

De deelnemers waren vluchtelingen uit Oekraïne, Syrië en Eritrea die in Ridderkerk verblijven en statushouders. Zij worden op praktisch vlak begeleidt door Vluchtelingenwerk en de noodopvang. Vluchtelingenwerk merkt dat er behoefte is aan contact met Nederlanders. Daarom wordt er elk jaar een sport en spelmiddag gehouden.