19 september 2024, 09:00

Praten over hitte tijdens bijeenkomst in Drievliet / Het Zand

Waar is het in uw wijk tijdens een hittegolf niet om uit te houden? Houdt u uw woning nog een beetje koel? En wie helpt bewoners die extra last hebben van de hitte?

Dit bespreken we tijdens de bijeenkomst ‘Wijksafari Hitte’, op maandag 30 september tussen 19.00 en 21.00 uur in Sportcentrum Drievliet.

Onder leiding van weervrouw Margot Ribberink bespreken we als buurtbewoners onder elkaar de hitteproblemen, die steeds vaker voor komen. We bedenken ook oplossingen: wat kan ons tijdens een volgende hittegolf helpen? Dat doen we samen met de mensen van organisaties die betrokken zijn bij de wijk, zoals de zorg, woningcorporaties en de gemeente.

Woont u in Drievliet of Het Zand? Wijkbelang Drievliet / ‘t Zand, gemeente Ridderkerk, Margot Ribberink en Klimaatverbond Nederland nodigen u van harte uit voor de Wijksafari Hitte. Voor de bijeenkomst zoeken we nog foto’s van plekken in de wijk waar het onaangenaam heet kan zijn.

Via duurzaam@ridderkerk.nl kunt u zich aanmelden voor de Wijksafari Hitte. Uw foto’s met uitleg kunt u tot uiterlijk 29 september sturen.

Bekijk ook